Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Anna Vinroth - 20 januari 2009 22:54

Snö. Snö, snö och mer snö.
Jag tycker om snön, har gärna massor av den. Åker mer än gärna skidor med hundarna och barnen. Älskar när det är vitt och fint ute, men varför måste all snö komma på en gång??
Kan det inte komma 5cm en gång i veckan? Då skulle man ju hinna med att skotta och inte skulle man behöva svära över att plogbilen kommer och gör skyhöga plogvallar precis när man skottat klart och har gått in.
Jag älskar snö, men hatar när det snöar!!

Funderar på ett märkligt fenomen som försigår på mer än en arbetsplats, skitprat kollegor i mellan.
Tror att det finns mer av den varan på kvinnodominerade arbetsplatser, undra varför?
Det gnälls, snackas skit och i bästa fall bara komenteras kollegors arbete med andra kollegor. Detta bara för att kunna konstatera att de minsan är lite bättre, eller att de andra åtminstonde är lite sämre än vad de själva är.

Har aldrig förstått mig på det där, att nån annan är bättre på sitt arbete/som mamma/som människa bara för att jag inte gör som de tycker eller rätar in mig i ledet.
Nu handlar det kanske inte så mycket om just mig, är ganska skonad från detta obegripliga fenomen. Tror jag iaf, undra just vad som sägs om mig när jag inte hör, kanske bäst att inte fundera på det så mycket.
Hörde senast idag två av mina arbetskollegor, de diskuterade en annan kollegas sätt att göra något som de inte hade något som hellst med att göra. Det skulle bara kommenteras, kanske för att ha något att prata om? Kanske för att det var ett bra sätt att göra denna sak på men det kan man ju inte erkänna, då skulle ju hon vara lite bättre oss andra, INTE bra. Så typiskt!

Har nån läst boken om en mamma som säger upp sig från jobbet som projektledare för familjen?Hur kul som hellst, så träffande. Ligger och läser den i sängen innan jag somnar. Skrattar gott och försöker att läsa högt för min man som inte tycker att den är fullt lika rolig. Tror han känner sig träffad, eller kanske utpekad.
Rekomenderar den varmt till alla mammor som behöver veta att hon är inte ensam. Det finns fler som har män som inte vet vart tejpen finns, eller hur det kan vara dammfritt (ibland iaf) på övervåningen.

Presentation

Omröstning

Känner du dig som en projektledare för din familj?
 Ja, vem skulle annars ha koll på allt?
 Ja, ibland. Det beror på vad det handlar om.
 Nej, vi delar på allt ansvar.
 Nej, den rollen vill jag inte befatta mig med. Jag sköter mitt, det räcker!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards